października 29, 2015

Pierogi ruskie z serkiem topionym .

Witajcie :) moje dzieci miały dzisiaj zachciankę na pierogi ruskie , pyszne mięciutkie z dodatkiem serka topionego , często dodaję go właśnie do pierogów , podkręca fajnie smak farszu :) Jeśli macie ochotę na michę pierogów to zapraszam :)



Składniki na ciasto według Ewy Wachowicz  :


½ kg mąki
1 jajko
ok. 1 szklanki gorącej wody
1 łyżka masła 
szczypta soli 

 Mój farsz :

300 g sera białego chudego zmielonego
4 trójkąciki serka topionego ze szczypiorkiem 
1 cebula
2,5 szklanki ugotowanych , zmielonych ziemniaków 
Vegeta, pieprz do smaku 
2 łyżki masła 

Wykonanie :

Do miski wsypać mąkę , dodać sól, jajko , mięciutkie masło i wodę . Zarobić ciasto . Przełożyć na stolnicę podsypaną mąką i zagnieść , ma być elastyczne , nie klejące.

Cebulę obrać , pokroić w kostkę i zeszklić na 2  łyżkach masła , lekko posolić.Do miski przełożyć zmielone ziemniaki , ser ,cebulkę oraz pokrojone na kawałeczki serki topione .
Przyprawić do smaku Vegetą i pieprzem , dobrze wymieszać.

Ciasto rozwałkować na 2, 3 mm , wycinać koła , nakładać farsz i w koło dobrze zlepiać.

W garnku zagotować osoloną  wodę , wrzucać partiami pierogi , gotować około 4  minut od wypłynięcia . Następnie przekładamy na sitko i przelewamy zimna wodą .
Pierożki można polać masłem z usmażoną  cebulką , lub podawać ze śmietaną.

Smacznego :)   

 

9 komentarzy:

  1. Ja się wpraszam na pierogi. Uwielbiam ruskie. Z serkiem topionym jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Asiu bardzo fajny pomysł na dodanie serka, pierożki z pewnością są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Asia te pierogi muszą być pyszne;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są pyszne polecam z serkiem topionym :)

      Usuń
  4. Z serkiem topionym nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Sama słodycz i szczypta chili... , Blogger