wtorek, 6 października 2015

Kopiec kreta .

Moje dzieci ostatnio miały zachciankę na Kopiec kreta , pewnie większość z Was zna to ciasto :)
Ale dla tych co nie wiedza jest to kakaowe ciasto z bananami i masą śmietanową , pyszne w sam raz do kawy no i szybko znika z talerza :)
Ciasto podałam na porcelanie Bogucice z kolekcji New Hollis Gold

                  Składniki na ciasto kakaowe :
  
                                   5 jajek 
                                   1 szklanka cukru
                                   1 cukier waniliowy
                                    150 g miękkiej margaryny
                                   220 g mąki
                                    60 g kakao
                                    2 łyżeczki proszku   do pieczenia

                           Składniki na masę :
                             
                                     0,5 l kremówki 30 %
                                         1 cukier waniliowy 
                                      2 galaretki cytrynowe
                                      1 szklanka przegotowanej wody
                                       3, 4 banany
                                      1/2 tabliczki gorzkiej czekolady 

                                 Wykonanie :   
Miękką margarynę utrzeć z cukrem , cukrem waniliowym na puch , stopniowo ciągle ucierając dodawać po jednym żółtku. Następnie dodawać mąkę z proszkiem i kakao. Białka ubić na sztywną pianę  dodać do reszty składników i delikatnie wymieszać łyżką.
Tortownicę o średnicy 26 cm wyłożyć papierem do pieczenia, przelać ciasto.
Piec w temperaturze 180 stopni do suchego patyczka.
Galaretki rozpuścić w szklance przegotowanej wody i odstawić do lekkiego stężenia.
Śmietanę kremówkę ubić z cukrem waniliowym .
Następnie dodać tężejącą galaretkę i dobrze wymieszać.Na końcu dodać posiekaną czekoladę.Ja do masy dodałam jeszcze kilka malin .
Z ciasta wydrążamy łyżką środek zostawiając w koło 1 cm rant, uważajmy jednak  aby nie przedziurawić spodu. Resztę ciasta drobno kruszymy.   Banany obieramy i przekrawamy wzdłuż na pół i układamy na cieście .
 Następnie wykładamy masę śmietanową i obsypujemy całość pokruszonym ciastem .
Wstawiam do lodówki na kilka godzin .
Smacznego :)
                      


       

8 komentarzy:

  1. A wiesz Asiu że ja nigdy tego ciasta nie robiłam. Co lepsze nigdy go nie jadłam a wygląda smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda fantastycznie i idealny do kawy;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak byłam mała, to uwielbiałam to ciasto - oczywiście wtedy było robione z torebki. Ale chętnie bym spróbowała takie domowego kopca :)

    OdpowiedzUsuń