sobota, 20 czerwca 2015

Zebrowy torcik


           Witajcie :)

Ostatnio chodziła za mną babka Zebra , więc postanowiłam ją upiec a że miałam jeszcze truskawki to chciałam je  jakoś wykorzystać , no i wymyśliłam sobie taki oto Torcik Zebrowy z kremem czekoladowym i truskawkami.
Dzieci były zachwycone smakiem , ciasto wyszło naprawdę pyszne i szybko znikało z talerzyków :) jeśli macie chęć to zapraszam do wypróbowania bo jest proste w wykonaniu  no  i pyszne :) A może upieczecie go dla swojego taty ? bo Dzień ojca niedługo :)









Składniki :

2 1/2  szklanki mąki tortowej
1/2 szklanki oleju
1 szklanka czerwonej oranżady
1,5  szklanki cukru
1 cukier waniliowy
5 jajek
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
3 łyżki kakao
2 łyżki mleka

Krem czekoladowy Dr. Oetkera
1 szklanka mleka

1 galaretka truskawkowa 
1 szklanka gorącej wody

truskawki do dekoracji 

kolorowa posypka do dekoracji

Wykonanie :

Jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym na puch.

Ciągle mieszając dodawać : olej , oranżadę, i mąkę z proszkiem.



Ciasto podzielić na pół do jednej dodać kakao  i 2 łyżki mleka , wymieszać.



Tortownicę o średnicy 26 cm wyłożyć papierem do pieczenia.
Na przemian wlewać po 2 łyżki ciasta białego i kakaowego   i tak do wykończenia ciasta.



Piekarnik rozgrzać do temperatury 180 stopni  piec do suchego patyczka.

Krem czekoladowy ubić w szklance mleka.

Galaretkę rozpuścić w 1 szklance gorącej wody i odstawić do lekkiego stężenia.

Zimne ciasto posmarować z wierzchu kremem i udekorować w koło truskawkami.
Na środek wyłożyć tężejącą galaretkę.
Boki torcika posypać kolorową posypką.

Odstawić do lodówki na godzinę.

Rada : Jeśli chcecie to ciasto możecie przeciąć na pół i przełożyć jeszcze kremem , ja posmarowałam tylko z wierzchu i też było pyszne :)

Smacznego :)

Przysmaki dla taty 5Wiosenne słodkości!



8 komentarzy:

Drukuj