lipca 07, 2017

Puszyste ciasto maślane z rabarbarem.





Gdy jest sezon letni piekę większość ciast z owocami.Mam jeszcze młody rabarbar to postanowiłam go wykorzystać.Ciasto jest pyszne, mięciutkie, wprost rozpływa się w ustach.  W sam raz dla niespodziewanych gości :) Do ciasta użyłam produktów firmy CYKORIA. Przepis dodaję  do akcji Błyskawiczny Piątek.
Zapraszam o wypróbowania :)




6 jajek
1 cukier waniliowy
2 szklanki mąki 
6 łyżek mąki ziemniaczanej
250 g miękkiego masła
6 łyżek oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia 
1,5 szklanki cukru
5 cienkich młodych łodyg rabarbaru

Blaszka o wymiarach 25/35 cm


Masło ucieramy z cukrem, olejem i cukrem waniliowym na puszysty krem, następnie dodajemy jajka, chwilę ucieramy i przesiewamy mąkę pszenną z ziemniaczaną i proszkiem, mieszamy. Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, przekładamy ciasto i wyrównujemy.
Rabarbar myjemy i ściągamy niteczki, następnie kroimy na małe kawałeczki, posypujemy 2 łyżkami cukru i wykładamy na ciasto lekko dociskając. 
Pieczemy w temperaturze 180 stopni do suchego patyczka, moje piekło się około 50 minut.
Zimne ciasto można oprószyć cukrem pudrem.
Udanych wypieków.
Asia. 





Ciasto wypróbowane przez Danusię Zygarlicką :)



Rabarbar 2017

20 komentarzy:

  1. Bardzo apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak pysznie kusisz tym ciastem, że chyba się zwlokę z kanapy i zrobię :) Dzięki za wspólny, Błyskawiczny Piątek! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne ciacho. I na prawdę puszyste i piękne Joasiu Ci wyszło -:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasto wygląda bardzo apetycznie!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
  5. szkoda,że nie mam już rabarbaru ...zjadłabym takiego ciacha

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo apetyczne ciasto Asiu. Ale bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Joasiu - upiekłam z truskawkami. Ciasto przepyszne - lekkie i puszyste. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne ciasto <3 Przypomina mi najmilsze smaki dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo apetyczne ciasto, lekkie i puszyste :)

    OdpowiedzUsuń