czwartek, 19 stycznia 2017

Ciasto Salceson.


Witajcie kochani :)  byłam ostatnio bardzo zajęta i nie maiłam czasu na bloga ale wreszcie koniec przeprowadzki i pomału będę wracać do blogowania bardzo mi tego brakowało :) Dzisiaj zapraszam na pyszne  ciasto z jabłkami, orzechami i nutką cynamonu. Ciasto jest proste w wykonaniu i szybko się je przygotowuje. Zapraszam :) 

Składniki :

4 średniej wielkości soczyste jabłka
2 szklanki maki typ 550
1 szklanka cukru
5 jajek
1 cukier waniliowy
1 szklanka oleju
1 łyżeczka proszku
1 łyżeczka sody
1 szklanka posiekanych orzechów laskowych
1 łyżka gorzkiego kakao
1 łyżka cynamonu 

blaszka 25/33cm

Wykonanie :

Jajka ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym na gęsty kogel mogel.
Następnie dodajemy olej, przesiewamy mąkę z sodą,proszkiem  do pieczenia, cynamonem i kakao, delikatnie mieszamy. Następnie dodajemy orzechy i obrane, pokrojone w kostkę jabłka, wszystko jeszcze raz mieszamy.
Foremkę wykładamy papierem do pieczenia, przelewamy ciasto.
Pieczemy w temperaturze 180 stopni do suchego patyczka.
Upieczone i schłodzone ciasto polewamy dowolną polewą i posypujemy wiórkami kokosowymi. Ja polałam lukrem czekoladowym Dr. Oetkera.
Smacznego :)

     

19 komentarzy:

  1. Lubię takie proste ciasta, wygląda apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Asiu. Miło Cię widzieć:) Pyszne ciasto upiekłaś:)
    Pozdrawiam::

    OdpowiedzUsuń
  3. Też je robię. :-) Jest mega smaczne i śliczne Ci wyszło. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubie to ciasto. Zawsze się udaje i każdemu smakuje :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo pyszne ciasto ja go znam pod nazwa ciasto włoskie. Pozdrawiam Joasiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu i również pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Też podobne robię, ale nie wiedziałam, że tak się nazywa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie jadłam tego ciasta;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto wygląda smakowicie, ale nazwa mnie odpycha, bo ja nie cierpię salcesonu XD Przepis zapisałam, ale nazwałam go "Ciasto Asi - sama słodycz" :}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Paulinko sam nie wiem skąd tak nazwa , może od kawałków jabłek w cieście:) ale jest pyszne, polecam :)

      Usuń
  9. ciasto znam i jest bardzo dobre, a i szybkie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Miło Cię widzieć i znów cieszyć się widokiem Twoich pyszności:)
    Pozdrawiamy serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń