grudnia 14, 2016

Błyskawiczne ciasteczka z makiem ( baletki ).


Witajcie :) mamy okres przedświąteczny i większość z Was ma dużo zajęć ale kawkę lubicie i pewnie ciasteczka też :) Dzisiaj mam dla Was propozycję błyskawicznych biszkoptowo-makowych ciasteczek z powidłami. Ciastka są przepyszne i szybko znikają z talerza.
Zapraszam :) 

Składniki :

3 jajka
1/2 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
1 szklanka mąki tortowej
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka oleju
1 łyżka maku do ciasta i troszkę do posypania
1 mały słoiczek powideł śliwkowych do przełożenia ciastek

Wykonanie:

Białka ubijamy ze szczyptą soli, następnie dodajemy cukier, cukier waniliowy i po jednym żółtku. Chwilę ubijamy mikserem, następnie przesiewamy mąkę z proszkiem do pieczenia, mak, olej i delikatnie mieszamy.Rękaw cukierniczy z okrągłą końcówką napełniamy ciastem, wyciskamy równe kopczyki ciasta na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia, wierzch  posypujemy makiem. Jeśli chcecie aby wasze ciastka były grubsze to po prostu wyciśnijcie więcej ciasta, ja lubię cienkie i takie też upiekłam. Pieczemy w temperaturze 180 stopni na złoty kolor. Upieczone i zimne ciasteczka przekładamy powidłami.
Smacznego :)

   









 

13 komentarzy:

  1. Pysznie wyglądają. Pozdrawiam Asiu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Joasiu cudne ciacha i pudełko w tle piękne 😆

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam wielki temu, ale... mam w domu mak i marmoladę! :-D

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja ich dawno nie jadłam. Pyszne ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasteczka, którymi najpierw my się zajadaliśmy, potem uwielbiały je nasze dzieci a teraz kochają je wnuki, nawet wymyśliły dla nich nazwę "braciszki".
    Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Bardzo apetyczne ciasteczka i taka ładna nazwa :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Sama słodycz i szczypta chili... , Blogger