wtorek, 13 września 2016

Syrop z malin.


Mamy piękną pogodę i sezon na malin więc szkoda by było tego nie wykorzystać i nie zrobić pysznego syropu z malin. Na zimowe dni kubek gorącej herbaty z pysznym aromatycznym soczkiem smakuje wyśmienicie. Syrop równie rewelacyjnie sprawdza się przy przeziębieniach. Zapraszam :)

Składniki:

na 3kg słodkich malin 
1 kg cukru
2 cukry waniliowe

Wykonanie :

Maliny delikatnie płuczemy. Jeśli robicie w sokowniku to wsypujecie do garnka z sitkiem i gotujecie na małym ogniu aż wyjdzie cały sok. Sok przecedzamy przez sitko dodajemy cukier do smaku i jeśli lubicie cukier waniliowy, dobrze mieszamy, następnie przelewamy do wyparzonych butelek po Kubusiu i zakręcamy. Przekładamy do garnka wyłożonego ściereczką, wlewamy wodę do 3/4 wysokości butelki i od chwili zagotowania wody gotujemy około 20 minut.Z malin które pozostały po soku można zrobić dżem ale to już w innym poście:)
Smacznego:)


  
 

12 komentarzy:

  1. Przepyszny! Najlepszy na świecie domowy syrop malinowy <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam soczek z malin :) samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam taki syrop zimą:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki syrop to jak zbawienie w zimne jesienne i zimowe wieczory - najlepiej do herbaty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robie obowiązkowo, bo zima jest długa i dobrze mieć je jako lekarstwo dzieciom

    OdpowiedzUsuń
  6. Asiu ja uwielbiam taki sok. Co prawda nigdy nie dodawałam cukru waniliowego, więc jestem ciekawa jak smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Domowy syrop jest nie do pobicia. Bez syropu glukozowo-fruktozowego i innych zbędnych składników. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. narobiłam już takich soków nieco z tegorocznych malin i ciągle mi się wydaje, że mam ich za mało.... pyszne witaminki na zimę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Taki sok zimą jest nieoceniony. Pyszny, zdrowy i rozgrzewający :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Aguś:) ja w tamtym tygodniu przerobiłam 15 kg i dzisiaj znowu 15 kg, dzieci uwielbiają sok z malin i tylko taki piją więc trzeba robić :)

      Usuń
  10. Pyszny, zdrowy syrop, aż mi zapachniały maliny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękny kolor, bardzo lubię i co roku robię ze swoich malinek :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj