piątek, 12 sierpnia 2016

Domowe zapiekanki.


Witajcie:) wreszcie zjechałam do domu, pogoda się popsuła, dni deszczowe a noce już zimne, czuć i widać jesień. Miałam trochę rozpakowywania więc postanowiłam zrobić coś na szybko, miała być pizza ale w końcu powstały zapiekanki :) Wystarczy troszkę wędlinki, sera i już mamy coś pysznego:)
Zapraszam :) 

Składniki:
400 g mąki pszennej + do podsypania
  50 g drożdży
 3 łyżki oliwy
  1 łyżeczka soli
 250 ml ciepłej wody

kilka plastrów szynki
kilka plastrów sera żółtego
2 cebule
ketchup
suszona bazylia


 Wykonanie :

 Do miski wlewamy ciepłą wodę i oliwę , kruszymy drożdże i mieszamy , dodajemy mąkę i sól. Wyrabiamy ciasto . Przykrywamy ściereczką i odstawiamy do podrośnięcia.

Wyrośnięte ciasto przekładamy na stolnicę, zagniatamy, dzielimy na kilka grubych kawałków i formujemy z nich długie bułki, lekko je rozpłaszczamy, smarujemy ketchupem, posypujemy suszoną bazylią.Następnie układamy paseczki szynki, cebuli i sera.Pieczemy w temperaturze 190 stopni około 20 minut na złoty kolor.
Smacznego:) 

 
 

16 komentarzy:

  1. U mnie też czuć juz jesień. Pyszne zapiekanki zrobiłaś, wyglądają bardzo smacznie ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha, ale mi narobiłaś ochoty na takie domowe zapiekanki;-) bede robić ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wyglądają :) Uwielbiam takie domowe zapiekanki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo my też uwielbiamy takie zapiekanki, np. na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak już z P. robimy takie zapiekanki, to wychodzimy na leni, bo sięgamy po gotowe buły. A tu sama zrobiłaś ! to takie domowe zapiekanki są wtedy 100 razy lepsze !!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie apetyczne zapiekanki kochana :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Asiu jak zobaczyłam te zapiekanki, to aż ślinka mi pociekła. I jeszcze sama je w całości zrobiłaś. Jesteś boska. Pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam zapiekanki, a te Twoje wyglądają bardzo smakowicie. Koniecznie zrobię je mojemu mężowi,oj będą mu bardzo smakowały :-) Pozdrawiam cieplutko.:-)

    OdpowiedzUsuń