lipca 06, 2016

Naleśniki drożdżowe z twarożkiem, jogurtem i dżemem wiśniowym.



Witajcie:) ostatnio zakupiłam sobie książkę siostry Marii i znalazłam w niej dużo fajnych i ciekawych przepisów, jednym z nich były naleśniki drożdżowe, przyznam się że nigdy drożdżowych nie robiłam i postanowiłam wypróbować.Wyszły przepyszne i puszyste, część naleśników upiekłam na dużej patelni a część w formie placuszków, rewelacja :)
Zapraszam do wypróbowania :)

Składniki:

0,5 l ciepłego mleka
3 jajka
30 g drożdży
2 pełne szklanki mąki typ 550
7 łyżek cukru
1 cukier waniliowy

200 g sera białego śmietankowego
1 cukier waniliowy 2/3 łyżki cukru do smaku
dowolny dżem ja użyłam wiśniowy
olej kokosowy do smażenia
mały kubeczek jogurtu gruszkowego

Wykonanie:

Połowę ciepłego mleka wlać do miski, dodać cukier, cukier waniliowy,drożdże i 3 łyżki mąki, dobrze wymieszać, przykryć talerzykiem i odstawić do lekkiego podrośnięcia.Następnie dodać resztę mleka, jajka i resztę mąki, dobrze wymieszać ciasto.Patelnię rozgrzać posmarować olejem kokosowym i nalewać chochelką porcję ciasta.
Piec z obydwu stron na rumiano.
Ser utrzeć z cukrem, cukrem waniliowym i małym kubeczkiem jogurtu.Nakładać na naleśnik i zwijać w dowolny sposób.
Naleśniki można polać gęstym jogurtem owocowym a na wierzch zrobić kleksa z dżemu wiśniowego.
Smacznego :)

 

20 komentarzy:

  1. Naleśniki na drożdżach...? Muszę przyznać, że takich to ja jeszcze nie jadłam. Brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Asiu pysznie wyglądają, robiłam już kiedyś drożdżowe i bardzo mi smakowały :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ apetyczne naleśniki! Chętnie porwałabym wszystkie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne naleśniki, pulchniutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam, aż mi ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale smaczne naleśniki, super przepis na ciasto naleśnikowe.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam naleśniki, na drożdżach nigdy nie robiłam, ale muszę spróbować, bo wyglądają wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wiesz...uwielbiam naleśniki <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Naleśniki drożdżowe są pyszne. Ja jutro również robię naleśniki, ale zwykłe. To fajny posiłek na lato. Pozdrawiam Asiu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie jadłam drożdżowych naleśników ! Wyglądają tak, że aż ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej!
    Zapraszam Cię serdecznie do wzięcia udziału w konkursie kulinarnym- danie z kaszą w roli głównej. Do wygrania trzy książki Wandy Jackowskiej "Kaszomaniak"

    Zapraszam zatem serdecznie !
    http://tradycyjnakuchnia.blogspot.com/2016/07/konkurs-kulinarny-przepis-z-kasza-w.html
    Pozdrawiam,
    Kaśka

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super przepis :) Zrobiłam i naprawdę polecam. Nie wiem czy to kwestia szczęścia, czy przepisu, ale naleśniki wyszły mi najbardziej puszyste ze wszystkich, które robiłam do tej pory :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że smakowały i się udały:) pozdrawiam :)

      Usuń
  15. Takie proste a takie pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Sama słodycz i szczypta chili... , Blogger