wtorek, 24 maja 2016

Wytrawne muffinki z bezglutenowej mąki jaglanej Incola.



 Witajcie :) ostatnio mam przyjemność testowania bardzo fajnych bezglutenowych  produktów firmy Incola.
Tym razem postanowiłam wypróbować mąkę jaglaną z której upiekłam pyszne wytrawne muffinki z dodatkiem szynki i koperku. Przyznam się szczerze że nigdy nie próbowałam mąki jaglanej , jestem mile zaskoczona bo muffinki wyszły bardzo delikatne i lekkie. Na pewno mąkę jaglana wypróbuję jeszcze do upieczenia jakiegoś ciasta. Do upieczenia muffinek użyłam papilotek od PAPILART.  Zapraszam do wypróbowania :)




Składniki :

5 jajek
1 kopiasta szklanka mąki jaglanej Incola 
1 łyżeczka soli
szczypta pieprzu
1 łyżka posiekanego koperku można dodać również szczypiorek
5 plastrów szynki pokrojonej w kostkę
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki oleju slonecznikowego

7 papilotek PAPILART 

Wykonanie :

Białka ubić na sztywną pianę z solą, następnie stopniowo dodawać po jednym żółtku.Następnie dodać mąkę jaglaną z proszkiem do pieczenia i delikatnie wymieszać łyżką. Na samym końcu dodać pokrojoną w kostkę szynkę, posiekany koperek lub szczypiorek, oliwę z oliwek i jeszcze raz wymieszać. Nakładać ciasto do 3/4 wysokości foremki.
Piec w temperaturze 175/180 stopni około 15/ 20 minut do suchego patyczka. ( Gdy do muffinki włożycie patyczek do szaszłyka i będzie suchy to znaczy że muffinki są upieczone.
Muffinki podałam z sosem czosnkowym.
Smacznego :)



   
 

16 komentarzy:

  1. Piękne te Twoje babeczki i do tego bezglutenowe, super

    OdpowiedzUsuń
  2. wytrawne muffiny,,,takich nie próbowałam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wytrawne też muszą być bardzo smakowite, tym bardziej z takimi dodatkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda , super do mięsa z grilla:)

      Usuń
  4. Wspaniałe i bardzo smakowite muffinki <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealne na piknik lub przekąskę do szkoły lub pracy. Super przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio bardzo polubiłam mufinki wytrawne.Koniecznie muszę wypróbować tą mąkę. Kaszę jaglaną mogę jeść na okrągło, a to jej przetwor. Joasiu pozdrowienia -:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasze są zdrowe i mąki z nich tez :)polecam :)

      Usuń
  7. Bardzo fajny pomysł na muffinki. Idealne do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zabieram jedną (albo i dwie) na śniadanie :D

    OdpowiedzUsuń