poniedziałek, 4 kwietnia 2016

Placki ziemniaczano - cukiniowe z żółtym serem, jogurtem i suszonym pomidorem.



 Witajcie :) Coś mi się dzisiaj zachciało placków ziemniaczanych, a że miałam w domu cukinię to postanowiłam połączyć  ze sobą te dwa warzywa. Do placków dodałam żółty ser i cebulę, wyszły pyszne i chrupiące.
Jako dodatek proponuję jogurt naturalny lub kwaśną śmietanę, u mnie oczywiście jeszcze kleksik z suszonego pomidora które uwielbiam :) Zapraszam :)




Składniki :

800 g obranych ziemniaków
400 g cukini
1 duża cebula
160 g sera żółtego startego na tarce 
3 jajka
około 4/5 łyżek mąki
sól, pieprz do smaku
3 łyżki suszonego lub świeżego szczypiorku
1 ząbek czosnku
olej do smażenia

Wykonanie :

Obrane ziemniaki, cebulę i umytą cukinię zetrzeć na tarce jarzynowej o drobnych oczkach, ja swoje starłam w malakserze i mi wyszły takie cienkie słupki,następnie dodać roztrzepane jajka,posiekany szczypiorek,mąkę, żółty ser oraz sól i pieprz do smaku.Wszystko dobrze wymieszać.Jeśli cukinia będzie bardzo soczysta to po starciu przełóżcie ją na sitko i odsączcie z nadmiaru soku. Na patelni rozgrzać olej, kłaść łyżką porcje ziemniaczanego ciasta, piec z obydwu stron na złoty kolor.Podawać z jogurtem lub śmietaną. Proporcje oczywiście możecie zmniejszyć.
 Smacznego :)

14 komentarzy:

  1. Asiu wspaniałe placki. Podrzuć kochana kilka na obiadek :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że podrzucę :) bo ja zawsze robię jak dla wojska :) hi, hi :)

      Usuń
  2. Wydaja sie pyszne, czy moglabym je upiec w piekarniku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, będą lżejsze niż smażone :)

      Usuń
  3. takich nigdy nie jadłam :) muszę wypróbować przepis :) wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne placuszki:) Częstuję się jednym:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Asiu, jak ja dawno nie jadłam placuszków ziemniaczanych. Smaku mi narobiłaś. Ciekawie podałaś je z pomidorkami. Podoba mi się również dodatek sera :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne placuszki. Chętnie bym takie zjadła. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Drukuj