poniedziałek, 21 marca 2016

Domowy chlebek pszenno - żytni.





Witajcie kochani :) Ostatnio od firmy Młynomag dostałam do testowania kilka rodzajów mąki .
Postanowiłam dzisiaj upiec chlebek pszenno - żytni, przyznam się Wam że rzadko piekę chleb, sama nie wiem czemu , może przez to że piekarnię mam prawie pod domem :) Dzięki Młynomag mam zamiar to zmienić bo chleb wyszedł pyszny a dzieci się nim zajadały. Jak mi wyszedł oceńcie sami bo wiem że niektórzy pieką  dużo domowego chleba :) Zapraszam :)

Składniki :

250 g mąki żytniej Młynomag typ 720
300 g mąki pszennej Warmińskiej Młynomag typ 500  
1 łyżeczka soli
około 210 ml ciepłej wody
3 łyżki oliwy np: z oliwek
3 łyżki suszonego szczypiorku
50g drożdży
1 łyżeczka cukru

Wykonanie :

Obydwie mąki wymieszać z solą i szczypiorkiem w dużej misce. W wodzie rozpuścić drożdże z 1łyżeczką cukru, dobrze rozmieszać i wlać do maki razem z oliwą. Dobrze wyrobić ciasto. Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia, musi podwoić swoją objętość.
Blaszkę keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia.
Przełożyć wyrośnięte ciasto.
Dobrze wygładzić, przykryć ściereczką i jeszcze raz odstawić do wyrośnięcia.
Piec w temperaturze 190 stopni około 90 minut.
Ja po upieczeni skórkę posmarowałam masłem.






 Smacznego :)
 


  

 


10 komentarzy: