sobota, 27 lutego 2016

Chatka.

Witajcie :) Przy sobocie zapraszam na pyszną Chatkę, zachcianka moich dzieci :) Zapewne dobrze znacie ten ciasto deser, ale Tym  którzy go jeszcze nie robili powiem że jest przepyszny, prosty w przygotowaniu i wystarczy tylko kilka składników.Do masy serowej dodałam Śliwellę w czekoladzie Eterno.
Serdecznie zapraszam do wypróbowania i życzę Wam miłej soboty :) 






Składniki :

 63 herbatniki duże
 1 kg sera białego półtłustego w kostce
 2 cukry waniliowe
 1 szklanka cukru
 250 ml śmietany kremówki 30%
 1 łyżka śliwelli w czekoladzie Eterno 

 300 g czekolady mlecznej
 1 łyżka masła

 wiórki kokosowe do posypania

 Wykonanie :

Ja swoją chatkę zrobiłam z 3 warstw herbatników.
Na blacie rozłóżcie sobie duży kawałek papieru do pieczenia albo folię aluminiową. Ser mielimy 2 krotnie i ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym, następnie ubijamy śmietanę kremówkę z 1 łyżką cukru.Śmietanę przekładamy do sera i mieszamy. z Masy serowej odłóżcie sobie około 1,5 szklanki sera i dodajcie do niego śliwellę w czekoladzie, resztę sera  podzielcie tak aby równo rozsmarować 3 warstwy. Na papierze układamy 3 herbatniki na szerokość i z na długość, smarujemy masą serową, następnie wykładamy masę serową i herbatniki itd. Na górnej warstwie przez środek układamy ser z czekoladą.Razem z papierem złączamy boczne warstwy herbatników tworząc chatkę.Odstawiamy do lodówki na pół godziny.Czekoladę roztapiamy z masłem w kąpieli wodnej.Polewamy chatkę i posypujemy wiórkami kokosowymi.
Odstawiamy do lodówki na kilka godzin.

Smacznego :) 


24 komentarze:

  1. Przymierzam się do chatki już chyba od roku ;)
    Pyszny deser do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ja też się zbierałam aż w końcu zrobiłam :)

      Usuń
  2. Bardzo efektowna ta chatka :)
    Super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj pamiętam jak moja siostra ją robiła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas zawsze jest to ciasto na święta, tylko nazywa się Chatka Puchatka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No słyszałam też taką nazwę :) u nas się mówiło Chatka :)

      Usuń
  5. Bardzo fajne ciacho. Muszę je zrobić Asiu, bo widzę, że to z serem, a ja takie ciacha bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. no pewnie,że znam . bardzo ją lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspomnienie dzieciństwa :) Piękna ta Twoja chatka!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspomnienie z dzieciństwa. My nazwaliśmy ją chatka baby Jagi 😉

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooooo...ciacho, które robiło się bardzo często kiedy dzieciaki były małe:)
    Znikało błyskawicznie:) Fajnie, że je przypomniałaś.
    Pozdrawiamy serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i również pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Asiu bardzo lubię to ciacho, super ci wyszła :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pamiętam jak Rodzicielka robiła mi taką chatkę jak byłam mała :) Przepiękna, Asiu!

    OdpowiedzUsuń
  12. Daj kawałek, malutki kawałeczek, gryza... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. już dawno nie jadłam tego deseru..

    OdpowiedzUsuń