lutego 06, 2015

Omleciki

           Zapraszam dzisiaj na pyszne omleciki według przepisu Ani Starmach z książki Pyszne 25 .
   Takie omleciki można podać jako deser lub danie na obiad  szczególnie wtedy gdy nie mamy czasu na przygotowanie czegoś innego :)







 Składniki :

1 cukier waniliowy
8 jajek
6 łyżek mąki
6 łyżek mleka
szczypta proszku do pieczenia ( tylko wtedy gdy pieczemy w piekarniku , jeśli chcecie usmażyć na patelni to już nie dodajecie proszku )
3 łyżki cukru

dodatek do omlecików:
 truskawki zmiksowane 
deser mleczno ryżowy



Wykonanie :

Białka ubić na sztywną pianę ze szczyptą soli .
Żółtka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym ,  dodać mleko .
Mąkę z proszkiem dodać do żółtek i wymieszać .
Dodać białka i delikatnie wymieszać łyżką.

Ja wypróbowałam dwa sposoby na przygotowanie omlecików.
Jedne usmażyłam na patelni a drugie upiekłam w piekarniku .
Powiem wam że te z piekarnika najbardziej smakowały mojej rodzince .

Smażone na patelni :
Patelnię rozgrzej , dodaj masło i poczekaj aż się rozpuści  , nakładaj porcję omlecików .
Smażymy na złoty kolor z obu stron .


 Pieczone w piekarniku;

 Blaszkę wykładamy papierem do pieczenia i nakładamy porcję ciasta.
Pieczemy w temperaturze 190 stopni na złoty kolor.


Omleciki podałam ze zmiksowanymi truskawkami wymieszanymi z deserem mleczno ryżowym .
Wy swoje placuszki możecie podać z czym lubicie .

5 komentarzy:

  1. Swietne, chyba tez bede musiala kiedys sproboiwac i zrobic

    OdpowiedzUsuń
  2. świetna propozycja na podwieczorek :)

    zapraszam - http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2015/02/konkurs-walentynkowy.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Asiu świetny pomysł, aby omlety upiec w piekarniku :-) pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń