wtorek, 29 września 2015

Creme brulee .

Witajcie :) chciałam Was dzisiaj zaprosić na pyszny francuski deser    Creme brulee.
Przygotowywany jest na bazie jajek , śmietanki z wanilią i uwieńczony karmelem.
Jeśli ktoś nie jadł tego deseru to powiem że przypomina troszkę krem budyniowy.
Deser podałam na Porcelanie Bogucice z kolekcji New Hollis Gold http://www.porcelanabogucice.pl/firma_pl.php?mod_left=menu_left_firma&mod_center=firma/oferta
                             Zapraszam :)


Przepis na ten deser znalazłam w gazetce Polo.

Składniki :

5 jajek 
300 ml śmietanki kremówki
4 łyżki cukru
1 laska wanilii lu cukier waniliowy
4 łyżki cukru trzcinowego + 4 łyżki wody


maliny do dekoracji 
mus malinowy

Wykonanie :

Oddzielić żółtka od białek.
Żółtka utrzeć z 4 łyżkami cukru na kogel mogel.
Śmietankę zagotować z laską wanilii lub cukrem waniliowym.( laskę wanilii potem wyciągamy )
Zagotowaną śmietankę   dodawać do żółtek ciągle ubijając.

Kokilki wysmarować masłem, masę przelać przez sitko.
Wlać do kokilek   .
Metalową blaszkę napełnić wodą tak aby sięgała do połowy kokilek , wstawić kokilki.
Piec około 50 minut w temperaturze 120 stopni.

Po wyjęciu z piekarnika schłodzić w lodówce.
Na patelni rozpuścić cukier trzcinowy z 4 łyżkami wody  .

Polać deser .
Udekorować musem z malin i malinami , lub dowolnymi owocami .

Smacznego :) 

10 komentarzy:

  1. Wygląda wspaniale :) Ja ciągle przymierzam się do kupna palnika żeby zrobić swoją wersje :) Twoja wygląda wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) też nie mam palnika :) dlatego karmel zrobiłam w taki sposób :)

      Usuń
  2. Bardzo lubię ten deser. Jego delikatność i smak :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Asiu, deser wygląda niebiańsko!!! Wspaniale, że go przyrządziłaś. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Francja elegancja - krem pięknie przyrumieniony i do tego te maliny ... :}

    OdpowiedzUsuń

Drukuj