poniedziałek, 4 stycznia 2016

Puszysty placek z jagodami.

Witajcie :) Na dworze mróz, aż nie chce się wychodzić z domu więc postanowiłam upiec pyszne ciasto z jagodami, do tego gorące kakao lub herbata. Przepis na tą pychotkę znalazłam w książce Cukiernia Lidla. Ciasto jest pyszne i proste w wykonaniu. Ciasto podałam na porcelanie Bogucice
Zapraszam :)






 Składniki na ciasto kruche:

310 g mąki tortowej
250 g masła
4 łyżki czubate cukru
1 cukier waniliowy
6 żółtek
2 łyżeczki proszku do pieczenia
25 g kakao
1 łyżeczka kwaśnej śmietany

Pianka:

6 białek
180 g cukru
1 cukier waniliowy
100g rozpuszczonego masła
120 g budyniu waniliowego ( 3 budynie )
1 łyżka soku z limonki   

500 g jagód lub borówek

Blaszka 25/25 ale może być troszkę większa

Wykonanie:

Do miski przesiać mąkę z proszkiem, dodać masło, żółtka,cukier,cukier waniliowy. Zagnieść ciasto.
Z ciasta uformować wałek i odciąć 1/4 ciasta.
Do większego kawałka dodać  kakao i 1 łyżeczkę  kwaśnej śmietany. Zagnieść. Obydwa kawałki zawinąć w folię  i włożyć do zamrażarki na 1.5 godziny.
Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia.
Z zamrażarki wyjąć ciemne ciasto i zetrzeć równomiernie do blaszki na tarce jarzynowej.  Ciasto zapiekać w temperaturze 180 stopni około 18 minut.
Białka ubić  z cukrem i cukrem waniliowym, następnie dodać
sok z limonki i budynie, wymieszać. Ciągle mieszając wlewać roztopione masło.Gotową piankę wyłożyć na podpieczone ciasto kakaowe, następnie wyłożyć jagody lub borówki.
Na wierzch zetrzeć ciasto jasne.
Wstawiamy do piekarnika i pieczemy jeszcze w temperaturze 180 stopni około 45/ 50 minut . Zimne ciasto posypać cukrem pudrem. Smacznego :)





 

 

20 komentarzy:

  1. Uwielbiam ciasta z piankami. Pyszny wypiek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zapachniało latem :) mmm.... jagódki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Asiu ale fajne ciacho. Częstuje się :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmm...pysznie wygląda, świetne ciasto

    OdpowiedzUsuń
  5. :) Robiłam ten sam przepis z tej samej książki (jakoś na jesieni pojawił się na blogu). Uwielbiam obserwować jak każdemu inaczej wychodzi danie/ciasto, mimo, że korzystali z tego samego przepisu :) Twoje ciacho jest zdecydowanie wyższe, u mnie wyszło trochę inaczej, bo podzieliłam kruszonkę po połowie. Ale tak czy siak, ciacho rewelacja i rzeczywiście warto je polecać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) może robiłaś w większej blaszce :)ja do ciasta kakaowego dodałam jeszcze śmietanę :)

      Usuń
  6. wspaniałe!!! Bardzo chętnie bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. takie ciasto i jeszcze z jagodami...pyszota:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. :) zawsze w sezonie pakuję w pudełeczka do zamrażarki a zimą jak mam ochotę na ciasto z jagodami to mam je pod ręką :)

      Usuń
  9. Wspaniałe ciasto! Uwielbiam ciasta z pianką.

    OdpowiedzUsuń
  10. moje ulubione ciacho:) Asieńko szalejesz:)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj