stycznia 06, 2016

Ciasteczka piwoszki z nadzieniem figa z makiem i powidłami.

Witajcie :) Zimno na dworze to teraz więcej czasu spędzamy w domu i tak ostatnio siedziałam i przeglądałam swoje książki kulinarne,  w jednej z nich znalazłam  przepis na ciasteczka z nadzieniem.
W skład tych ciastek wchodzi tylko kilka składników, jednym z nich jest piwo, nie obawiajcie się bo po upieczeniu wcale go nie czuć:)  do ciastek uzyłam  nadzienia  Konfitura figa z makiem od firmy Eterno   i powideł śliwkowych. Ciastka są pyszne, kruche bez dodatku proszku i jajek a przede wszystkim bardzo proste w przygotowaniu. Ciasteczka podałam na porcelanie Bogucice z kolekcji New Hollis Gold .
Zapraszam :)






Składniki na ciasto :

3,5 szklanki mąki ( z tego  1/2 szklanki do podsypania  )
1/2 szklanki piwa
2 cukry waniliowe
5 łyżek cukru pudru
250 g margaryny Kasi

 
Konfitura figa z makiem od Eterno 
powidła śliwkowe

Wykonanie :

Do miski przesiać mąkę z cukrem pudrem i waniliowym, dodać margarynę i piwo, zagnieść ciasto.
Zawinąć w folię i odłożyć na 2 godziny do lodówki.   
Schłodzone ciasto  rozwałkować na około 3 mm.
Radełkiem wycinać kwadraty o wymiarach 6/6
na środek kwadraciku wyłożyć 1 łyżeczkę konfitury, założyć jeden róg do środka i przykryć drugim rogiem ciasta tak jak na zdjęciu poniżej.
Ja z ciasta zrobiłam połowę z powidłami śliwkowymi i figa z makiem. Piec w temperaturze 190 stopni na złoty kolor.
Po upieczeniu posypać delikatnie cukrem pudrem.


Smacznego :)










15 komentarzy: