września 23, 2015

Dżem malinowy z wanilią.

Witajcie :) Ostatnio dostałam od sąsiadki troszkę malin i zrobiłam pyszny dżemik oczywiście z moją ulubioną wanilią
                Dżemik podałam na porcelanie Bogucice .   Zapraszam :)





Składniki :

1 kg malin
1 szklanka cukru
2 cukry waniliowe lub ziarenka wanilli 
1 żelfix 2:1  

Wykonanie :

Maliny umyć , przełożyć do garnka , dodać cukier , cukier waniliowy lub ziarenka z wanilii .

Ilość cukru możecie oczywiście regulować sami , ja nie przepadam za zbyt słodkimi dżemami .
Gotować na małym ogniu aż puszczą sok .
Następnie dodać żelfix i dobrze wymieszać.

Słoiczki dobrze wyparzyć i wytrzeć do sucha 
Przełożyć dżem , dobrze zakręcić i odwrócić do góry dnem jeśli nie chcecie zagotowywać.
Ja jednak zawsze dla pewności jeszcze zagotowuje około 10 minut.   



Smacznego :) 

1 komentarz:

Copyright © 2016 Sama słodycz i szczypta chili... , Blogger