sobota, 21 lutego 2015

Francuskie ciasteczka z jabłkami

Witajcie :) u mnie dzisiaj słonecznie i wiosennie :) 
                   Chciałam zaprosić Was na pyszne ciasteczka francuskie z nadzieniem jabłkowym i aromatycznymi dodatkami. Ostatnio nasza koleżanka Marzenka raczyła nas takimi pysznościami i narobiła nam smaku :)
             Dzisiaj postanowiłam także przygotować te oto proste i naprawdę pyszne ciasteczka :)
                                            Zapraszam :)








Składniki :

1 ciasto francuskie
około 5 jabłek
3 łyżki miodu
2 łyżeczki cynamonu 
1 cukier waniliowy
2 łyżki świeżego soku z pomarańczy 
szczypta anyżku jeśli ktoś lubi 

cukier trzcinowy do posypania
1 jajko do posmarowania ciasteczek 


Wykonanie:

 Jabłka umyć , obrać i pokroić w kostkę.
 Przełożyć do garnka , dodać miód, cukier waniliowy, cynamon i anyż mielony jeśli ktoś lubi jeśli nie lubicie nie dodawajcie.
Jabłka dusimy na małym ogniu około 10 minut  aż lekko zmiękną i odparuje sok .




Ciasto rozwijamy wycinamy prostokąty dowolnej wielkości ( ja swoje ciastka zrobiłam dość duże wasze mogą być mniejsze jeśli chcecie ) wyszło mi 7 ciastek.
Na jednym prostokącie układamy po 2, 3 łyżeczki jabłek , w drugim prostokącie radełkiem robimy kratkę , nakładamy na jabłka i zlepiamy ze sobą 2 ciasta ( ja wkoło zrobiłam wzorek widelcem ).



  Ciastka układamy na wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę.
   Smarujemy roztrzepanym jajkiem i posypujemy cukrem trzcinowym.
   Pieczemy w temperaturze 190 stopni na złoty kolor.


   Tak wygląda radełko do robienia kratki .

  
Smacznego :)

13 komentarzy:

  1. Kurcze fajne te radełko, a takie zamierzam zrobić/

    OdpowiedzUsuń
  2. Asiu bardzo się cieszę, że ciastka Wam smakowały, oj zjadłabym je znowu :-) pysznie Ci wyszły :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super smaczne są takie wypieki francuskie na słodko i wytrawnie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nataleczko to radełko jest z Tupperware , jestem z niego bardzo zadowolona , fajnie nim się robi krateczkę na kruche ciasto , super , polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają świetnie, i tak też pewnie smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Efekt końcowy robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny przyrząd do kratkowania ciasta. Super pomysł na deser, pycha!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię ciasto francuskie, a jak jeszcze z dodatkiem jabłka to już w ogóle pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciastka są pyszne i szybko się je robi :)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj